• Exploring opportunities to learn mathematics in practice-based teacher education : a Norwegian case study 

      Hovtun, Gaute; Mosvold, Reidar; Bjuland, Raymond; Fauskanger, Janne; Gjære, Åsmund Lillevik; Jakobsen, Arne; Kristensen, Morten Søyland (Chapter, 2021)
      This study critically examines the opportunities a group of prospective teachers—participating in learning cycles of enactment and investigation as part of their teacher education—has for developing their mathematical ...
    • Født sånn, eller blitt sånn? Matematikklæreres oppfatninger om evnen til å undervise 

      Fauskanger, Janne; Mosvold, Reidar; Kristensen, Morten Søyland (Journal article; Peer reviewed, 2016)
      I denne artikkelen analyserer vi matematikklæreres oppfatninger om evnen til å undervise. Innholdsanalyse av 40 erfarne læreres svar på en spørre­undersøkelse, viser at flere ser på aspekter ved evnen til å undervise som ...
    • Kunnskap om elevfeil i matematikk 

      Kristensen, Morten Søyland (Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2010;, Master thesis, 2010)
      Oppgaven handler om hvordan kunnskap om elevfeil er relatert til annen undervisningskunnskap i matematikk. Utgangspunktet for dette er undervisningskunnskaper og undervisningsoppgaver i matematikk definert av forskere ved ...